میان این برهوت، این منم؛ من مبهوت

خاطرات خانوم معلمی که منم...

میان این برهوت، این منم؛ من مبهوت

خاطرات خانوم معلمی که منم...

گاهی دور..گاهی نزدیک

گاهی دلگرم میشم که هنوز انسان‌های نابی هستند 

که هرچند غریبه...هرچند دوور 

اما غرور کاذب این دنیای بی در و پیکر هنوز به شخصیتشون راه پیدا نکرده 

و میتوانی روی کمک اشون حساب کنی 

 

+ همین فقط خواستم خرسندی‌م را ازین تریبون اعلام بدارم

خب فک نمیکردم معلمی باشم تا این حد جدی !!

موقع تحویل نمره است 

بچه ها شور و هیجان دارن 

این یکی به آبا و اجدادت قسم میده که نمره ده اش را بیشتر کنی  

اون یکی از نمره اش راضی نیست اما نمیخواد چونه بزنه 

 

دنیای بچه ها هنوز پاکه 

عالم دیگه ای دارن 

به یکی اشون وعده میدم که بهش ارفاق کنم اما بعدی را جبران کنه 

و به دیگری....... 

 

+ زنگ تفریحه.یکی اشون میاد دفتر میگه خانم قول میدم از ماه دیگه درس بخوانم 

توی ذوقش نمیزنم.میگم خوبه.اما چشمم آب نمیخوره امتحان بعدی نمره 9 را حتی بکنه 15 

 

++میرم سر کلاس بعدی 

میم شاگرد شیطونه کلاسه.نمره اش کمه.برگه را میگیره و به نشانه تواضع جلو بچه ها خم میشه 

همه می خندن...میخوام بهش بخندم! به سرخوشیش! به دنیای پاکشون که هنوز پای خیلی زشتی ها بهش وا نشده 

اما اخم میکنم و ........ 

 

+++ بچه ها هنوز می ترسند.حرفهای خارج از کلاس بزنند.با ترس و لرز ازم سوالات شخصی می پرسند 

امروز اعتراف میکنن روزی که سر کلاسشون رفتم فک کردند 18 ساله ام و  ...

من فقط بهشون لبخند زدم 

 

++++ خواستم بگم خدایا شکرت.. بیشتر پناه دستامون باش

گاهی همینقد ساده.. همینقد عامیانه...گاهی فقط غر زدن

 

روزهایی میگذرونم که دوستشون ندارم 

هندونه هایی که برداشتم سنگین اند !! 

شونه هام نحیفه 

 

+ مدرسه خستم میکنه.. 

باید براشون جزوه آماده کنم  

برگه تصحیح کنم 

بدتر که باهاشون کنار بیام بی از آنکه عصبانیتم را نشون بدم 

 

++ کنکور دکترا نزدیکه 

همه توقع دارن 

همه فــــقـــــط توقع دارن 

خسته شدم از مشق و درس و کتاب 

 

چهارماه تا کنکوره... سیستم اعصابم بهم ریخته 

استرس خفه ام کرده..مدام چی بخوان چی نخوان 

چند روز گذشت چند روز مانده 

 

++ دارم پایان نامه را مینویسم 

همین الان توی طرحش دوقلو ....... 

مدت کارم کمه... توقع همه زیاده 

کاش یه شرحی چیزی برداشته بودم قال قضیه چندماه کنده میشد 

 

بعله البته که دهن پرکنه وقتی میپرسن موضوعت چیه 

سینه سپر کنی و صاف وایسی و بگی : بررسی ساختاری محتوایی فلان 

 

 

+++ بین ایــــــن هـــــمــــه کار ...مشکل...هدف بزرگ 

دورم را خلوت کردم اساسی.. 

جای خالی همه را حس میکنم 

اما 

بی معرفت های زندگی هرچه زوتر حذف شن زندگی بی ضرر تره 

 

گیرم تو رفاقت همیشه یه پای قضیه لنگه !!!! 

 

++++  گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست